Pages

Saturday 2 June 2012

suara hati yang merindukanMu..


Assalamualaikum…kenapa kehidupan kita perlu ada cabarn..??cabaran yang adakalanya kita bole lalui dan adakalanya kita tidak bole lalui….dugaan hati paling sukar untuk dirintangi…memang fitrah semua manusia dicacabar dengan cabaran itu..aku merasakan aku tidak cukup kuat untuk mengahdapi semua ini…mengapa aku merasakan bahawa hanya aku seorang sahaja yang menerima dugaan dan cabaran seperti ini..???aku musykil….adakah kerana allah sangat menyayangi aku dan sebab itula Dia melakukan sedemikian kepadaku..??aku lemah..aku tidak kuat seperti orang ramai sangkakan..aku ini jahat….aku ini nakal….jangan kerana aku menghafal al quran aku ini baik belaka..begitu sempurna..tidak..itu semuanya hanya pandangan dari luar..pandangan dari sudut dalamn????adakah mereka semua pernah terfikir??tidak semestinye dari luaran baik dalaman juga baik…itu hanya mainan…..aku sukar untuk lepaskan orang yang pada mulanya agak sukar untuk kumenyayanginya…tetapi bila aku sudah menyayanginya…ya allah..hanya allah sahaja yang tahu betapa tingginya nilai kasih sayang aku terhadapnya….aku tahu…nilai kasih sayang dan rinduku terhadap allah masih tidak cukup……tapi sebagaimana aku menyayangi dan merinduimu ya allah sebegitu juga aku menyayangi dan merinduinya……aku buntu bagaimana harus ku kawal akan perasaan ku ini….huh…..sungguh mencabar bagi diriku…..adakah lelaki hanya ingin mainkan perasan perempuan..??aku takut jika lelaki yang aku menyayangi itu hanya ingin memainkan perasaan aku yang serba lemah ini…terlalu banyak rahsia yang aku pegang dan cuba untuk menyimpannya sebaik mungkin….aku rasa tidak lama lagi segala penyamaran aku terbongkar…..SEPANDAI-PANDAI TUPAI MELOMPAT AKHIRNYE JATUH KE TANAH JUGA..huh…aku harus siap sedia untuk  mengahapi pada hari akan datang..sebenarnya aku tidak tahu apa yang diri ku mahu …?yang aku tahu aku hanya inginkan kebebasan…kalau bab belajar mungkin aku perlukan bende yang jadikan aku bangun dan sedar dari mimpi aku…..apa yang aku harus lakukan..??aku ingin jadi diri aku yang dahulu……aku ingin berubah tetapi aku tidak tahu nak mula dari mana…buntu melanda aku….dia membuatkan aku teragak-agak untuk melakukan perubahan…..huh..apalah nasib aku…kenapa takdir hiup aku macam ni??adakah aku ini terlalu kurang ajar..??kurang adab..??aku tahu diri aku ini cepat sangat untuk tersentuh….sedangkan mama dan ayah ku hanya berkata air mata aku sudah bergenang di kelopak mata ku ini..hubh……aku inginkan perubahan….tapi BAGAIMANA???aku sudah tidak tahu untuk berkat apa lagi………aaaarrrggghhh…!!!!!rasa macam mati lagi bagus daripada hidup….apa guna kalau hidup tapi keadaan nya macam ni..??huh…astaghfirrullah……apa aku ini????tak de iman di dada ke????huh….insaflah anis..sebelum terlambat yang amat lambat….mama ayah maafkan anis..anis tahu anis banyak buat salah dekat belakang mama…dan ayah..anis ni anak yang tak kenang budi..ma yah..anis janji anis akan belajar rajen2…..anis akan bagi mama dan ayah kejayaan masa spm nnti..mama dan ayah nak 11a+…i.allah anis akan berusaha untuk dapatkan 11a+ untuk mama dan ayah…..anis akan gembirakan mama dan ayah…aku harap apa yang aku katakana ni aku akan tunaikan…sebagai bukti bahawa aku ini sudah berubah…..aku inginkan perubahan….hijrah lah anis……..jangan lakukan perubahan secara mendadak..lakukannya sedikit demi sedikit…i.allah ko boleh lakukan nya……..bagaimana harus ku tempuhi segala cabaran onak duri yang akan datang hari kelak..???adakahh aku cukup kuat untuk tempuhinya..??kuatkanlah aku ya allah,,,aku ini hamba yang lemah……yang selalu melakukan kakhilafan terthadapMu…..maafkanla diri ini….aku ahnaya inginkan keredhaanMu..ya allah……banttulah hambamu ini…tunjukkan lah dia ke jalan yang lurus menuju ke syurgaMu ya allah…


0 comments:

Post a Comment